Welkom!

Welkom op het portaal Onderwijs- en Leerwetenschappen, waarin u alle relevante informatie vindt waarmee u zich nader kunt bekwamen in dit vakgebied. Als u inlogt krijgt u persoonlijke tools zoals het Dashboard en kunt u cursussen bestellen.

Evenementen

Actueel

Van 20 Mei tot 27 Mei 2015 organiseert Prof. Els Boshuizen de Masterclass Expertise van Leraren.

Ze zal daarbij specifiek ingaan op de volgende vragen:

  • Hoe verloopt de expertiseontwikkeling van leraren van beginner tot gevorderde tot expert?
  • Hoe houden leraren die expertise op peil, in een situatie waarin de omgeving en de eisen die gesteld worden continu veranderen?

Professionalisering

Leertraject: leren en doceren in de 21e eeuw

 

Snel, flexibel en op hoog niveau uw expertise op peil houden.

Leertraject

Neue Blogs

Paul Kirschner
Nachrichten: 56
Sterne: 38
Datum: 17.05.15
Arnoud Evers
Nachrichten: 1
Sterne: 0
Datum: 27.04.15
Howard Spoelstra
Nachrichten: 7
Sterne: 2
Datum: 26.04.15
Soude Fazeli
Nachrichten: 3
Sterne: 0
Datum: 16.12.14

Blogs

Over Leesstrategieën - Destructive alignment?

In mijn rubriek in  Van Twaalf tot Achttien  ( p a u l ) heb ik in het meinummer (2015) een vraag gekregen van Henk, een docent Nederlands, over leesstrategieën en hoe moeilijk...

Validating algorithms for the formation of productive, creative and learning teams

Perhaps you remember the main purpose of our current research? We are automating the team formation process for personalised project-based learning in large-scale open learning environments (such...

Academische Docenten

In mijn rubriek in  Van Twaalf tot Achttien  ( p a u l ) heb ik in het aprilnummer (2015) een vraag gekregen van Michel, een leraar Nederlands, over docenten, en meer specifiek...

Slapeloos in Lutjebroek

Deze blog schreef ik oorspronkelijk voor het aprilnummer van het blad  Didactief  waar ik tweemaandelijks iets schrijf over m.i. spraakmakend wetenschappelijk onderzoek en wat de...

RulEg vs. EgRul

In mijn rubriek in  Van Twaalf tot Achttien  ( p a u l ) heb ik in het maartnummer (2015) een vraag gekregen over practica, en meer specifiek of het beter was eert een practicum en...

Neurokwatsch

‘Al een aantal decennia lang volharden mythes over de hersenen – neuromythes – in scholen en hoger-onderwijsinstellingen, vaak om ineffectieve doceeraanpakken te rechtvaardigen.’ Mooier dan...

Lesstof doen beklijven?

Zoals jullie weten, geef ik 1 keer per 2-maanden in het blad  Van twaalf tot achttien  in het rubriek  p a u l  antwoord op een vraag van een docent(e) over de...

Automating team formation: Expressions and Algorithms

My previous post described the team formation principles for the formation of productive, creative, or learning teams and showed the results of a survey among educators on whether they agreed with...

Team formation principles for the formation of productive, creative, or learning teams

In a previous blog post we identified member knowledge and concientiousness levels as import factors in team formation. As we aim to form teams fit to be productive, creative, or learning teams, we...

Testing effect

Zoals jullie weten, geef ik 1 keer per 2-maanden in het blad Van twaalf tot achttien in het rubriek p a u l antwoord op een vraag van een docent(e) over de wetenschappelijke aspecten van...
Zeige 1 - 10 von 389 Ergebnissen.
Elemente pro Seite 10
von 39