Welkom!

Welkom op het portaal Onderwijs- en Leerwetenschappen, waarin u alle relevante informatie vindt waarmee u zich nader kunt bekwamen in dit vakgebied. Als u inlogt krijgt u persoonlijke tools zoals het Dashboard en kunt u cursussen bestellen.

 

Evenementen

Actueel

Inschrijven Master Onderwijswetenschappen

Studenten die het schakelprogramma van de master Onderwijswetenschappen hebben afgerond en nog geen mastercursus van de uitlopende master Onderwijs gevolgd hebben en studenten die direct tot de master toegelaten zijn, kunnen in kwartiel 3 (15 feb- 22 april 2016) en kwartiel 4 (2 mei - 8 juli 2016) verder met de masteropleiding Onderwijswetenschappen.


De student begint verplicht met de cursus OM0003 Onderwijswetenschappen: de basis. Deze cursus wordt in dit academisch jaar alleen nog aangeboden in kwartiel 3 (15 feb- 22 april 2016) en u kunt in kwartiel 4 (2 mei- 8 juli 2016) verder met de cursus OM0203 Methoden voor onderwijsonderzoek.
Begeleiding vindt alleen plaats binnen het kwartiel waarin de cursus wordt aangeboden. U dient u twee weken voor de start van de cursus ingeschreven te hebben, na de start van de cursus kan dat helaas niet meer. 
Inschrijfformulier master Onderwijswetenschappen waarop deze twee cursussen in de betreffende kwartielen vermeld staan. Dit formulier mag niet gebruikt worden voor andere of aanvullende cursussen aangezien u als student verantwoordelijk bent voor eventueel verkeerde inschrijving.

Wilt u inschrijven voor andere cursussen, dan wordt u verzocht contact op te nemen met de mentor.

Stapt u over van de uitlopende master naar de huidige master Onderwijswetenschappen dan dient u contact op te nemen met de mentor om uw resterend studiepad af te spreken. 

 

 

Neue Blogs

Paul Kirschner
Nachrichten: 80
Sterne: 42
Datum: 29.04.16
Ellen Rusman
Nachrichten: 13
Sterne: 3
Datum: 04.03.16
Julia Kasch
Nachrichten: 1
Sterne: 0
Datum: 19.12.15
Olga Firssova
Nachrichten: 1
Sterne: 4
Datum: 09.09.15
Fleur Prinsen
Nachrichten: 1
Sterne: 5
Datum: 31.08.15

Blogs

Wat Leren Leraren in de Lerarenopleiding (en wat Niet)?

Deze blog schreef ik oorspronkelijk voor het meinummer van het blad  Didactief  waar ik iedere maand iets schrijf over m.i. spraakmakend wetenschappelijk onderzoek en wat de...

Blikje Terug met Iets Extra’s

Deze blog schreef ik oorspronkelijk voor het aprilnummer van het blad   Didactief   waar ik iedere maand iets schrijf over m.i. spraakmakend wetenschappelijk onderzoek en wat de...

Docent- en leerlinggedrag kan leren baren of leren doden

Renske Valk, hoofdredacteur van  Van Twaalf tot Achttien  vroeg mij om een gastcolumn te schrijven over twee van mijn favoriete begrippen. Die column is onlangs verschenen in het blad....

Nieuwe blogspot

Beste lezers,   Aangezien deze blogspot op termijn langzaam 'uitgefaseerd' zal worden, zijn we met de TELI-onderzoeksgroep van Welten alvast een nieuwe blogplek gestart, genaamd: ...

Snel de Put Dempen? Effecten van Motivatie en Betrokkenheid?

Deze blog schreef ik oorspronkelijk voor het maartnummer van het blad  Didactief  waar ik iedere maand iets schrijf over m.i. spraakmakend wetenschappelijk onderzoek en wat de...

"VVE heeft écht geen effect", maar waar ligt dat aan?

Aleid Truijens schreef in haar column in  de Volkskrant   IJs & Weder  dat voorschools onderwijs (voor- en vroegschoolse educatie: VVE) "écht geen effect heeft". Zij schreef: ...

Huiswerk: Ja, Nee, Waarom, Hoeveel, Hoe?

Deze blog schreef ik oorspronkelijk voor het januari-/februarinummer van het blad  Didactief  waar ik iedere maand iets schrijf over m.i. spraakmakend wetenschappelijk onderzoek en...

Nonsense 101 – or – How to Build a House on Quicksand

As both educated and learned person (at least in the eyes of some others) I must say that this piece by McGowan is one of the most nonsensical - in the literal sense of the word - pieces of...

Onzin voor Beginners oftewel Hoe Bouw je een Huis op Drijfzand?

Als zowel opgeleid als “geleerd” persoon (althans in de ogen van sommigen) moet ik zeggen dat  dit stuk  van McGowan één van de meest onzinnige – in de letterlijke zin van het woord –...

Cognitieve Belasting Theorie: Leuker kunnen we het maken, en ook makkelijker

Ik lees op blogs en Twitter de laatste tijd van alles en nog wat over cognitieve belasting en de overgrote meerderheid daarvan valt in de categorie ‘De klok horen luiden maar niet weten waar de...
Zeige 1 - 10 von 413 Ergebnissen.
Elemente pro Seite 10
von 42