Welcome!

Open Universiteit
Centre for Learning Sciences and Technologies (CELSTEC)

Portal Learning Sciences and Technologies

In this website you will find information about education and research in the Learning Sciences and Technologies. The information is interesting for teachers, trainers, policy makers, innnovators, e-learning developers, serious games users and developers, HRD managers and learning designers.

 

Events Calendar

Better Education?

The Master Programme Learning Sciences of CELSTEC can be followed online using PC or iPad. This master is selected the number one University Master programme in the Learning Sciences in the Netherlands. See Dutch information below.
 

Best Master (Keuzegids 2011)!

Recent Bloggers

Paul Kirschner
Posts: 37
Stars: 36
Date: 4/13/14
Hendrik Drachsler
Posts: 38
Stars: 12
Date: 4/2/14
Wilfred Rubens
Posts: 71
Stars: 24
Date: 3/23/14
Marcus Specht
Posts: 24
Stars: 1
Date: 3/22/14

Recent Blogs

Wat leraren en leerlingen willen

Er wordt veel gesproken en geschreven over wat leraren en leerlingen moeten kunnen. Maar hoe zit het met wat zij willen en hoe overtuigd zijn zij zelf dat zij iets kunnen? Hierover gaan twee...

Using linked data in Learning Analytics

Learning Analytics has a lot to do with data, and the way to make sense of raw data in terms of the learner’s experience, behaviour and knowledge. In this article, we argue about the need for a...

LAK14 data challenge (#LAKdata14)

What do analytics on learning analytics tell us? How can we make sense of this emerging field’s historical roots, current state, and future trends, based on how its members report and debate their...

OnderwijsInnovatie over richtingenstrijd binnen onderwijsbeleid, factoren bij onderwijsinnovatie en sociale media binnen onderwijsinstellingen

Gisteren viel de nieuwste editie van het blad OnderwijsInnovatie weer in de bus. Uiteraard staat deze editie ook online . Wat valt mij in deze editie op? Een kort bericht over de...

Wat we weten over het bestrijden van dyscalculie, over betekenisvol leerzaam gamen en over multimedia en digitale toetsen?

Er is weer een nieuwe editie van 4W uit. Dit wetenschappelijke tijdschrift van Kennisnet presenteert elk kwartaal op een toegankelijke manier een overzicht van opbrengsten en werking van ict in...

Agenda of the 2nd LAK Data Challenge at LAK14, Indianapolis, USA

Agenda of the 2nd LAK Data Challenge #lakdata14 is out http://portal.ou.nl/documents/363049/69bdc1dd-d162-4f89-bc88-a981d26c8387 http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/

The particulars of "When a Paradigm becomes a Paradogma"

This is an update of a blog that I posted a few of weeks ago. At that time I was busy gathering the facts and thus, kept it anonymous. Though many readers ‘complained’ that I should also go public...

Mijn ervaringen met de ontwikkeling en uitvoering van MOOC e-learning

Van 3 september tot 23 december 2013 was ik docent van de eerste Nederlandstalige massive open online course over e-learning. In deze blogpost blik ik uitgebreid terug op mijn ervaringen met de...

Trendrapport Open Education 2014 #openeducationwk

Vandaag is het derde trendrapport van de Special Interest Group Open Education van Surf verschenen. Dit rapport biedt een goed overzicht van de stand van zaken op dit terrein. Gelukkig kijkt men...

Een Europees perspectief op MOOCs

De European University Association heeft recent een update van een paper over massive open online courses uitgegeven. De auteur schetst hierin een behoorlijk compleet beeld van de stand van zaken...
Showing 1 - 10 of 442 results.
Items per Page 10
of 45