Welcome!

Open Universiteit
Centre for Learning Sciences and Technologies (CELSTEC)

Portal Learning Sciences and Technologies

In this website you will find information about education and research in the Learning Sciences and Technologies. The information is interesting for teachers, trainers, policy makers, innnovators, e-learning developers, serious games users and developers, HRD managers and learning designers.

 

Events Calendar

Recent Blogs

Evidence-informed NIET Evidence-based

In mijn rubriek in  Van Twaalf tot Achttien  ( p a u l ) heb ik een vraag gekregen van de hoofdredactrice zelf over evidence-based onderwijs. Beste Paul, Nu wordt...

Schrijven of Typen

Deze blog schreef ik oorspronkelijk voor het juninummer van het blad  Didactief   waar ik tweemaandelijks iets schrijf over m.i. spraakmakend wetenschappelijk onderzoek en wat de...

Over Leesstrategieën - Destructive alignment?

In mijn rubriek in  Van Twaalf tot Achttien  ( p a u l ) heb ik in het meinummer (2015) een vraag gekregen van Henk, een docent Nederlands, over leesstrategieën en hoe moeilijk...

Validating algorithms for the formation of productive, creative and learning teams

Perhaps you remember the main purpose of our current research? We are automating the team formation process for personalised project-based learning in large-scale open learning environments (such...

Academische Docenten

In mijn rubriek in  Van Twaalf tot Achttien  ( p a u l ) heb ik in het aprilnummer (2015) een vraag gekregen van Michel, een leraar Nederlands, over docenten, en meer specifiek...

Slapeloos in Lutjebroek

Deze blog schreef ik oorspronkelijk voor het aprilnummer van het blad  Didactief  waar ik tweemaandelijks iets schrijf over m.i. spraakmakend wetenschappelijk onderzoek en wat de...

RulEg vs. EgRul

In mijn rubriek in  Van Twaalf tot Achttien  ( p a u l ) heb ik in het maartnummer (2015) een vraag gekregen over practica, en meer specifiek of het beter was eert een practicum en...

Neurokwatsch

‘Al een aantal decennia lang volharden mythes over de hersenen – neuromythes – in scholen en hoger-onderwijsinstellingen, vaak om ineffectieve doceeraanpakken te rechtvaardigen.’ Mooier dan...

Lesstof doen beklijven?

Zoals jullie weten, geef ik 1 keer per 2-maanden in het blad  Van twaalf tot achttien  in het rubriek  p a u l  antwoord op een vraag van een docent(e) over de...

Automating team formation: Expressions and Algorithms

My previous post described the team formation principles for the formation of productive, creative, or learning teams and showed the results of a survey among educators on whether they agreed with...
Showing 1 - 10 of 391 results.
Items per Page 10
of 40