Welkom!

Welkom op het portaal Onderwijs- en Leerwetenschappen, waarin u alle relevante informatie vindt waarmee u zich nader kunt bekwamen in dit vakgebied. Als u inlogt krijgt u persoonlijke tools zoals het Dashboard en kunt u cursussen bestellen.

Evenementen

Actueel

Van 24 Juni tot 1 Juli 2015 verzorgt Prof. dr. Rob Martens de online masterclass ‘Motivatie, wat is dat?'

Hij zal daarbij op een drietal thema's ingaan:

  1. Wat is motivatie en wat behelst hetverschil tussen intrinsieke en extrinsieke motivatie eigenlijk?
  2. Wat betekent dat voor de inrichting van onderwijs, voor onderwijsverneiuwing en bijvoorbeeld de inzet van toetsen en ICT?
  3. En hoe zit het met de motivatie van leraren, en bijvoorbeeld hun wil tot leren en voortdurende professionalisering?

U kunt zich inschrijven via deze pagina: http://portal.ou.nl/web/masterclass-ow-240615/inschrijven

Bloggers récents

Paul Kirschner
Publications: 58
étoiles: 39
Date: 09/06/15
Arnoud Evers
Publications: 1
étoiles: 0
Date: 27/04/15
Howard Spoelstra
Publications: 7
étoiles: 2
Date: 26/04/15
Soude Fazeli
Publications: 3
étoiles: 0
Date: 16/12/14

Blogs

Evidence-informed NIET Evidence-based

In mijn rubriek in  Van Twaalf tot Achttien  ( p a u l ) heb ik een vraag gekregen van de hoofdredactrice zelf over evidence-based onderwijs. Beste Paul, Nu wordt...

Schrijven of Typen

Deze blog schreef ik oorspronkelijk voor het juninummer van het blad  Didactief   waar ik tweemaandelijks iets schrijf over m.i. spraakmakend wetenschappelijk onderzoek en wat de...

Over Leesstrategieën - Destructive alignment?

In mijn rubriek in  Van Twaalf tot Achttien  ( p a u l ) heb ik in het meinummer (2015) een vraag gekregen van Henk, een docent Nederlands, over leesstrategieën en hoe moeilijk...

Validating algorithms for the formation of productive, creative and learning teams

Perhaps you remember the main purpose of our current research? We are automating the team formation process for personalised project-based learning in large-scale open learning environments (such...

Academische Docenten

In mijn rubriek in  Van Twaalf tot Achttien  ( p a u l ) heb ik in het aprilnummer (2015) een vraag gekregen van Michel, een leraar Nederlands, over docenten, en meer specifiek...

Slapeloos in Lutjebroek

Deze blog schreef ik oorspronkelijk voor het aprilnummer van het blad  Didactief  waar ik tweemaandelijks iets schrijf over m.i. spraakmakend wetenschappelijk onderzoek en wat de...

RulEg vs. EgRul

In mijn rubriek in  Van Twaalf tot Achttien  ( p a u l ) heb ik in het maartnummer (2015) een vraag gekregen over practica, en meer specifiek of het beter was eert een practicum en...

Neurokwatsch

‘Al een aantal decennia lang volharden mythes over de hersenen – neuromythes – in scholen en hoger-onderwijsinstellingen, vaak om ineffectieve doceeraanpakken te rechtvaardigen.’ Mooier dan...

Lesstof doen beklijven?

Zoals jullie weten, geef ik 1 keer per 2-maanden in het blad  Van twaalf tot achttien  in het rubriek  p a u l  antwoord op een vraag van een docent(e) over de...

Automating team formation: Expressions and Algorithms

My previous post described the team formation principles for the formation of productive, creative, or learning teams and showed the results of a survey among educators on whether they agreed with...
Affichage des résultats 1 - 10 parmi 391.
Articles par la page 10
de 40