Welkom!

Welkom op het portaal Onderwijs- en Leerwetenschappen, waarin u alle relevante informatie vindt waarmee u zich nader kunt bekwamen in dit vakgebied. Als u inlogt krijgt u persoonlijke tools zoals het Dashboard en kunt u cursussen bestellen.

Evenementen

Actueel

Conferentie Leren, doceren en technologie: theorie en praktijk ontmoeten elkaar

Als onderwijspraktijk en onderwijsonderzoek de krachten bundelen om de uitdagingen van de 21e eeuw aan te gaan, staan 'evidence informed' implementaties van innovatief onderwijs garant voor succes. Dat is de insteek van de conferentie 'Leren, doceren en technologie: theorie en praktijk ontmoeten elkaar' die het Welten-instituut op 7 november 2014 organiseert bij het Evoluon in Eindhoven.

Meer informatie?

Gratis online masterclass 'Evalueren van vaardigheden voor de 21ste eeuw'

In deze masterclass van 10-17 september gaat Dr Ellen Rusman in op 'vaardigheden voor de 21e eeuw': welke vakoverstijgende vaardigheden zijn van belang om deel te kunnen nemen aan de kennismaatschappij van de toekomst? wat willen we dat leerlingen al vanuit het basis-en voortgezet onderwijs meekrijgen, zodat ze voorbereid zijn op de lijst ‘nu-niet-bestaande' beroepen van de toekomst van futurist Thomas Fray?

Meer informatie en inschrijven

Welten-instituut verzorgt Nederlandstalige MOOC Blended learning ontwikkelen

Vanaf 15 september 2014 verzorgt het Welten-instituut van de Open Universiteit een Nederlandstalige massive open online course over het ontwikkelen van blended learning.

Meer informatie?

Professionalisering

Leertraject: leren en doceren in de 21e eeuw

 

Snel, flexibel en op hoog niveau uw expertise op peil houden.

Leertraject

Bloggers récents

Paul Kirschner
Publications: 43
étoiles: 36
Date: 13/09/14
Ellen Rusman
Publications: 2
étoiles: 0
Date: 12/09/14
Soude Fazeli
Publications: 2
étoiles: 0
Date: 27/08/14
Ellen Rusman
Publications: 11
étoiles: 3
Date: 16/07/14

Blogs

BCC AUB!

Meestal gaan mijn blogs over leren en onderwijs. Deze gaat echter over een ergernis van mij die met de dag lijkt te groeien. Dus, houdt je vast! Ik krijg regelmatige e-mails van mensen die...

Geobsedeerd door Sekse (The sex obsession)

Wij horen geregeld dat jongens beter in rekenen zijn en meisjes beter in taal. Wij horen ook geregeld een roep uit verschillende hoeken voor gescheiden lessen voor jongens en meisjes. Dan zal dit...

Desiderius Erasmus - On a liberal education for children

Sometimes, the Butterfly Defect (Gavriel Solomon) leads to something relevant and interesting. Here an excerpt from  De pueris instituendis  [On a liberal education for children],...

Yes! My papers got accepted at ECTEL2014 & RecSys14

I’m very happy to announce the acceptance of papers of mine at two very competitive conferences: EC-TEL2014 and RecSys14 indeed with great support of my supervisors: dr. Hendrik Drachsler and prof....

20/20 Blindsight or There is none so blind as (s)he who will not see

It’s fun to work on a book because in doing that you also learn quite a lot. At the moment I just finished writing - along with two colleagues Pedro de Bruyckere and Casper Hulshof - a book about ...

Workshop How to start with technology-enhanced formative assessment (TEFA) of 21st century skills in your classroom(s)? (EN & NL)

During the International Computer-Assisted Assessment Conference in Zeist (The Netherlands) a workshop about formative assessment of 21 st century skills,  entitled “ How to start with...

Verlengde Instructie

In mijn rubriek in Van Twaalf tot Achttien ( p a u l ) heb ik in het juni-nummer een vraag gekregen over “ Verlengde Instructie ” van Nora, docente Geschiedenis uit Leiden. Zij schreef: ...

Waarom ingewikkeld als het ook eenvoudig kan?

Simpel, effectief en goedkoop. Wat wil je nog meer? In het pas gepubliceerde artikel Integrating Science and Technology Improves Learning in a STEM Classroom ( Educational Psychology Review ,...

Gooi het roer om anders keert de wal het schip!

Ik lees de Volkskrant op mijn iPad op een camping in Toscane en kom een artikel tegen waarin de kop aangeeft dat de scholen niet klaar zijn voor de rekentoets. Dit klopt, en een deel klopt...

Why do ECO sMOOCs rely on learner interactions?

We recently submitted a deliverable for the ECO project, describing an innovative pedaogigal framework to design and implement sMOOCs. The ECO project, ECO: Elearning, Communication and Open-data:...
Affichage des résultats 1 - 10 parmi 373.
Articles par la page 10
de 38