Welcome!

Open Universiteit
Centre for Learning Sciences and Technologies (CELSTEC)

Portal Learning Sciences and Technologies

In this website you will find information about education and research in the Learning Sciences and Technologies. The information is interesting for teachers, trainers, policy makers, innnovators, e-learning developers, serious games users and developers, HRD managers and learning designers.

 

Events Calendar

Recent Blogs

Mathemagenisch en Mathemathantisch

Hier een gastcolum die in het juninummer van  Van Twaalf tot Achttien  verscheen waarin ik het verschil probeerde uit te leggen tussen twee van mijn favoriete begrippen/woorden, namelik...

Parents: Kids have a right to privacy!

I once read a proposition in a thesis to the effect that newborn children of parents with a Facebook account should immediately be given their own account so friends and family can stay informed of...

10 vaak gehoorde maar twijfelachtige redenen om multimedia te gebruiken

Deze blog schreef ik oorspronkelijk voor het novembernummer van Didactief waar ik iedere maand iets schrijf over m.i. spraakmakend wetenschappelijk onderzoek en wat de betekenis daarvan is in/voor...

Hoe Ontdekkend is Ontdekkend Leren Nog?

Deze blog schreef ik oorspronkelijk voor het oktobernummer van  Didactief  waar ik iedere maand iets schrijf over m.i. spraakmakend wetenschappelijk onderzoek en wat de betekenis...

Hoe lees je een onderzoeksartikel? Enkele tips voor docenten

Oorspronkelijk was deze blog  hier  in het Engels gepubliceerd door @greg_ashman. Met zijn toestemming heb ik die in het Nederlands vertaald en ook wat aangepast. Het is niet...

De Klok Horen Luiden (2): True Grit

Deze blog schreef ik oorspronkelijk voor het septembernummer van het blad  Didactief  waar ik iedere maand iets schrijf over m.i. spraakmakend wetenschappelijk onderzoek en wat de...

Truth in advertising: Zeer belangrijk voor het onderwijs!

Als je iets onderzocht hebt als wetenschapper en jij, jouw universiteit, de geldverstrekker of alle drie tezamen de aandacht van anderen willen trekken over de uitkomsten, dan is het normaal dat...

De Klok Horen Luiden (1): Deliberate Practice

Deze blog schreef ik oorspronkelijk voor het juninummer van het blad  Didactief  waar ik iedere maand iets schrijf over m.i. spraakmakend wetenschappelijk onderzoek en wat de...

De deugden van één ding tegelijk doen - Single tasking

Ik ben geabonneerd op een Amerikaanse nieuwsbrief over onderwijs en wetenschap. Wekelijks krijg ik een memo met een stuk of acht attenderingen op interessante, uit de wetenschap komende, “weetjes”....

Wat Leren Leraren in de Lerarenopleiding (en wat Niet)?

Deze blog schreef ik oorspronkelijk voor het meinummer van het blad  Didactief  waar ik iedere maand iets schrijf over m.i. spraakmakend wetenschappelijk onderzoek en wat de...
Showing 1 - 10 of 422 results.
Items per Page 10
of 43