Welkom!

Welkom op het portaal Onderwijs- en Leerwetenschappen, waarin u alle relevante informatie vindt waarmee u zich nader kunt bekwamen in dit vakgebied. Als u inlogt krijgt u persoonlijke tools zoals het Dashboard en kunt u cursussen bestellen.

Evenementen

Actueel

Conferentie Leren, doceren en technologie: theorie en praktijk ontmoeten elkaar

Als onderwijspraktijk en onderwijsonderzoek de krachten bundelen om de uitdagingen van de 21e eeuw aan te gaan, staan 'evidence informed' implementaties van innovatief onderwijs garant voor succes. Dat is de insteek van de conferentie 'Leren, doceren en technologie: theorie en praktijk ontmoeten elkaar' die het Welten-instituut op 7 november 2014 organiseert bij het Evoluon in Eindhoven.

Meer informatie?

Welten-instituut verzorgt Nederlandstalige MOOC Blended learning ontwikkelen

Vanaf 15 september 2014 verzorgt het Welten-instituut van de Open Universiteit een Nederlandstalige massive open online course over het ontwikkelen van blended learning.

Meer informatie?

Professionalisering

Leertraject: leren en doceren in de 21e eeuw

 

Snel, flexibel en op hoog niveau uw expertise op peil houden.

Leertraject

Recente bloggers

Ellen Rusman
Berichten: 1
Sterren: 0
Datum: 17-7-14
Ellen Rusman
Berichten: 11
Sterren: 3
Datum: 16-7-14
Paul Kirschner
Berichten: 39
Sterren: 36
Datum: 7-7-14
Francis Brouns
Berichten: 10
Sterren: 1
Datum: 18-6-14

Blogs

Workshop How to start with technology-enhanced formative assessment (TEFA) of 21st century skills in your classroom(s)? (EN & NL)

During the International Computer-Assisted Assessment Conference in Zeist (The Netherlands) a workshop about formative assessment of 21 st century skills,  entitled “ How to start with...

Verlengde Instructie

In mijn rubriek in Van Twaalf tot Achttien ( p a u l ) heb ik in het juni-nummer een vraag gekregen over “ Verlengde Instructie ” van Nora, docente Geschiedenis uit Leiden. Zij schreef: ...

Waarom ingewikkeld als het ook eenvoudig kan?

Simpel, effectief en goedkoop. Wat wil je nog meer? In het pas gepubliceerde artikel Integrating Science and Technology Improves Learning in a STEM Classroom ( Educational Psychology Review ,...

Gooi het roer om anders keert de wal het schip!

Ik lees de Volkskrant op mijn iPad op een camping in Toscane en kom een artikel tegen waarin de kop aangeeft dat de scholen niet klaar zijn voor de rekentoets. Dit klopt, en een deel klopt...

Why do ECO sMOOCs rely on learner interactions?

We recently submitted a deliverable for the ECO project, describing an innovative pedaogigal framework to design and implement sMOOCs. The ECO project, ECO: Elearning, Communication and Open-data:...

Rekentoetsen-met-contexten toetsen geen rekenen

Hier volgt een stuk geschreven door Ben Wilbrink en mij als bijdrage aan de discussie over "De Rekentoets", en vooral om leden van de Tweede Kamer en de Staatssecretaris. Het is hoogste tijd om...

A few words on Berlin buzzwords 2014

Berlin buzzwords The 5th edition; May 25-28, 2014 Berlin buzzwords (bbuzz) was definitely a unique and wonderful experience for me. The venue, the people, the talks, all was absolutely...

2nd Learning Analytics Summer Institute in the Netherlands (#LASI-NL)

************************************************ 2nd Learning Analytics Summer Institute (#LASI-NL) in conjunction with the Computer Assisted Learning Conference CAA2014...

Meedoen aan een MOOC over het ontwerpen van ict-rijk onderwijs?

De OU, in het bijzonder het Welten Instituut participeert in het Handson-ICT-project , dat door het Lifelong Learning programma van de EU wordt bekostigd. We werken daarin samen met onder meer de ...

Wat leraren en leerlingen willen

Er wordt veel gesproken en geschreven over wat leraren en leerlingen moeten kunnen. Maar hoe zit het met wat zij willen en hoe overtuigd zijn zij zelf dat zij iets kunnen? Hierover gaan twee...
Toont 1 - 10 van 368 resultaten.
Items per pagina 10
van 37