Welkom!

Welkom op het portaal Onderwijs- en Leerwetenschappen, waarin u alle relevante informatie vindt waarmee u zich nader kunt bekwamen in dit vakgebied. Als u inlogt krijgt u persoonlijke tools zoals het Dashboard en kunt u cursussen bestellen.

Evenementen

Professionalisering

Leertraject: leren en doceren in de 21e eeuw
 

 

Snel, flexibel en op hoog niveau uw expertise op peil houden.

Leertraject

Recente bloggers

Paul Kirschner
Berichten: 37
Sterren: 36
Datum: 13-4-14
Hendrik Drachsler
Berichten: 38
Sterren: 12
Datum: 2-4-14
Wilfred Rubens
Berichten: 71
Sterren: 24
Datum: 23-3-14
Marcus Specht
Berichten: 24
Sterren: 1
Datum: 22-3-14

Blogs

Wat leraren en leerlingen willen

Er wordt veel gesproken en geschreven over wat leraren en leerlingen moeten kunnen. Maar hoe zit het met wat zij willen en hoe overtuigd zijn zij zelf dat zij iets kunnen? Hierover gaan twee...

Using linked data in Learning Analytics

Learning Analytics has a lot to do with data, and the way to make sense of raw data in terms of the learner’s experience, behaviour and knowledge. In this article, we argue about the need for a...

LAK14 data challenge (#LAKdata14)

What do analytics on learning analytics tell us? How can we make sense of this emerging field’s historical roots, current state, and future trends, based on how its members report and debate their...

OnderwijsInnovatie over richtingenstrijd binnen onderwijsbeleid, factoren bij onderwijsinnovatie en sociale media binnen onderwijsinstellingen

Gisteren viel de nieuwste editie van het blad OnderwijsInnovatie weer in de bus. Uiteraard staat deze editie ook online . Wat valt mij in deze editie op? Een kort bericht over de...

Wat we weten over het bestrijden van dyscalculie, over betekenisvol leerzaam gamen en over multimedia en digitale toetsen?

Er is weer een nieuwe editie van 4W uit. Dit wetenschappelijke tijdschrift van Kennisnet presenteert elk kwartaal op een toegankelijke manier een overzicht van opbrengsten en werking van ict in...

Agenda of the 2nd LAK Data Challenge at LAK14, Indianapolis, USA

Agenda of the 2nd LAK Data Challenge #lakdata14 is out http://portal.ou.nl/documents/363049/69bdc1dd-d162-4f89-bc88-a981d26c8387 http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/

The particulars of "When a Paradigm becomes a Paradogma"

This is an update of a blog that I posted a few of weeks ago. At that time I was busy gathering the facts and thus, kept it anonymous. Though many readers ‘complained’ that I should also go public...

Mijn ervaringen met de ontwikkeling en uitvoering van MOOC e-learning

Van 3 september tot 23 december 2013 was ik docent van de eerste Nederlandstalige massive open online course over e-learning. In deze blogpost blik ik uitgebreid terug op mijn ervaringen met de...

Trendrapport Open Education 2014 #openeducationwk

Vandaag is het derde trendrapport van de Special Interest Group Open Education van Surf verschenen. Dit rapport biedt een goed overzicht van de stand van zaken op dit terrein. Gelukkig kijkt men...

Een Europees perspectief op MOOCs

De European University Association heeft recent een update van een paper over massive open online courses uitgegeven. De auteur schetst hierin een behoorlijk compleet beeld van de stand van zaken...
Toont 1 - 10 van 442 resultaten.
Items per pagina 10
van 45